Rejestracja zgonów

REJESTRACJA ZGONÓW
OPIS USŁUGI - zgon rejestruje kierownik urzędu stanu cywilnego właściwy ze względu
na miejsce zgonu albo na miejsce znalezienia zwłok na podstawie karty zgonu i protokołu zgłoszenia zgonu. Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu jeden odpis skrócony aktu zgonu. Zarejestrowanie zgonu umożliwia pochówek osoby zmarłej.
CZAS REALIZACJI
- Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od daty sporządzenia karty zgonu.
- Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
WYMAGANE DOKUMENTY
- karta zgonu wydana przez służbę zdrowia
- dokument tożsamości osoby zmarłej
- dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon:
OPŁATY - zgłoszenie oraz jeden odpis skrócony aktu zgonu zwolnione są od opłaty skarbowej.
TRYB ODWOŁAWCZY - nie przysługuje
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. 2022 poz. 1681 ze zm.).
MIEJSCE OBSŁUGI KLIENTA - Urząd Stanu Cywilnego w Skalbmierz PL.M. Curie-Skłodowskiej pokój nr 5
NUMER TELEFONU 413505225
ADRES STRONY INTERNETOWEJ BIP – www.skalbmierz.eobip.pl
DNI I GODZINY OBSŁUGI KLIENTA – od poniedziałku do piątku od godz. 7:15 do godz. 15:15
INFORMACJE DODATKOWE
Obowiązek zgłoszenia zgonu do Urzędu Stanu Cywilnego ciąży w kolejności na następujących osobach:
- małżonku lub dzieciach zmarłego,
- najbliższych krewnych lub powinowatych,
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Miasta i Gminy Skalbmierz
- Informację wytworzył:
- Anna Baranowska-Paryż
- Informację wprowadził:
- Małgorzata Sagan (msagan)
- Data wytworzenia:
- 2020-05-18
- Data publikacji:
- 2020-05-18
- Data ostatniej zmiany:
- 2023-01-17