Powrót na stronę główną BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY SKALBMIERZ

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ
URZĘDU MIASTA I GMINY SKALBMIERZ

www.bip.gov.pl wersja klasyczna www.bip.gov.pl wersja kontrastowa

Urząd Miasta i Gminy Skalbmierz

Ikona statystyk

Plan dzialania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2023

Ikona statystyk

Urząd Miasta i Gminy w Skalbmierzu

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2023

(podlega publikacji na stronie podmiotowej BIP Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu)

 

Nazwa podmiotu: Urząd Miasta i gminy w Skalbmierzu
Data sporządzenia: 20.04.2022 r.

Dokument opracował: Koordynator ds. dostępności – Małgorzata Sagan

 

Zatwierdzam:

Burmistrz Miasta i Gminy Skalbmierz: /-/ Marek Juszczyk

 

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności  osobom ze szczególnymi potrzebami  na lata 2022 – 2023

 

Na podstawie art. 14, w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. poz. 1696, ze zm.), zwaną dalej ,,ustawą o dostępności” ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu, osobom ze szczególnymi potrzebami

 

 

I Część:

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2021 (dla dotychczasowych 2 lokalizacji Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu)

L.p.

Planowane działania

Sposób realizacji

Osoba / Komórka organizacyjna

odpowiedzialna za realizację

Przewidywany termin realizacji

1.

2.

3.

4.

5.

1.

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022 – 2023.

Opracowanie planu działania, przekazanie do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta i Gminy w Skalbmierzu.

 

Koordynator ds. dostępności

30.04.2022 r.

2.

Szkolenia dla członków zespołu ds. dostępności.

 

Zapewnienie członkom zespołu możliwości szkoleń z zakresu realizacji zadań wynikających z Ustawy o dostępności.

Koordynator ds. dostępności

W całym okresie działania - w miarę dostępności oferty szkoleniowej.

3.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w

zakresie dostępności cyfrowej, informacyjno – komunikacyjnej oraz architektonicznej.

Zapewnienie aktualności informacji zawartych na stronie podmiotowej BIP Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu, w zakładce:

Aktualności/Ogłoszenia Deklaracja dostępności, w tym danych kontaktowych Koordynatora ds. dostępności.

Koordynator ds. dostępności w

porozumieniu z

Redaktorem strony BIP Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu

Aktualizacja w razie potrzeby - w całym okresie działania.

4.

Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze

szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności cyfrowej.

Przeprowadzenie szczegółowego monitoringu pod kątem zgodności prowadzonych przez Urząd Miasta i Gminy w Skalbmierzu strony

podmiotowej BIP z wymaganiami

określonymi w ustawie z dnia 4 kwietnia

2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. poz. 848).

Koordynator ds. dostępności

31.07.2022 r.

5.

Poprawa stanu zapewnienia dostępności osobom ze

szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej.

Przeprowadzenie szczegółowego monitoringu siedzib Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu (2 lokalizacje) pod kątem dostępności architektonicznej, o

której mowa w z art. 6 pkt 1 6 ustawy o zapewnieniu dostępności oraz poprawa dostępności architektonicznej głównej siedziby Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu
(ul. T. Kościuszki 1) w ramach projektu Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie gminy Skalbmierz-etap II

Członek zespołu ds. dostępności architektonicznej

31.12.2022 r.

6.

Wdrożenie działań mających na celu zapewnienie dostępności

cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu oraz ewentualne zapewnienie dostępu alternatywnego.

Opracowanie wytycznych dla pracowników

Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu w zakresie zapewnienia dostępności cyfrowej oraz komunikacyjno-informacyjnej

w prowadzonych działaniach związanych

m.in. z informacją, przygotowaniem

dokumentów/informacji cyfrowej. W

przypadku, gdy ze względów technicznych

lub prawnych zapewnienie dostępności nie będzie możliwe, sformułowany będzie dostęp alternatywny.

Zespół ds. dostępności

31.10.2022 r.

7.

Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Przedłożenie do zatwierdzenia raportu

Burmistrzowi Miasta i Gminy w Skalbmierzu, publikacja raportu na stronie podmiotowej BIP, przekazanie raportu właściwemu miejscowo wojewodzie.

Koordynator ds. dostępności

31.03.2023 r.

8.

Opracowanie analizy stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Zebranie wniosków oraz przedłożenie ich

Burmistrzowi Miasta i Gminy w Skalbmierzu do dalszych decyzji.

Koordynator ds. dostępności

30.04.2023 r.

9.

Monitorowanie działalności w zakresie zapewniania

dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Uwzględnianie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w planowanej i prowadzonej działalności Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu oraz podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier, a także zapobieganie ich powstawaniu. Opracowywanie rekomendacji w zakresie poprawy dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu.

Koordynator ds. dostępności w

porozumieniu z

członkami zespołu ds. dostępności.

Realizacja w całym okresie działania. 

10.

Wspieranie osób ze

szczególnymi potrzebami w

dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy w Skalbmierzu.

Rozpatrywanie wniosków o zapewnienie

dostępności. Wdrażanie zaleceń ministra

właściwego do spraw rozwoju, wynikających z monitorowania zapewnienia dostępności.

Burmistrz Miasta i Gminy w Skalbmierzu

Realizacja w całym

okresie działania. 

11.

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze

szczególnymi potrzebami na lata 2024 – 2025. 

Opracowanie planu działania, przekazanie do zatwierdzenia przez Burmistrza Miasta i Gminy w Skalbmierzu.

 

Koordynator ds. dostępności

30.11.2023 r.

 

 

 

 

Podmiot udostępniający:
Urząd Miasta i Gminy Skalbmierz
Informację wytworzył:
Małgorzata Sagan
Informację wprowadził:
msagan
Data wytworzenia:
2022-05-10
Data publikacji:
2022-05-10
Data ostatniej zmiany:
2022-05-10

Ostatnią modyfikację serwisu wykonano 2024-04-23 08:03:19, zmian dokonał(a): pszmigiel

WCAG 2.0 (Level AA)