ZARZĄDZENIE nr Or.0050.252.2021
Burmistrza Miasta i Gminy Skalbmierz
z dnia 25 stycznia 2021 roku
w sprawie wprowadzenia Regulaminu Udzielania Zamówień Publicznych o wartości równej lub przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł, w Urzędzie Miasta i Gminy w Skalbmierzu
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, 1378) oraz art. 44 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869, 1649, z 2020 r., poz. 284, 374, 568, 695, 1175, 2320)w związku z art. 53 –55 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019, z 2020 r. poz. 1492, 2275) Burmistrz Miasta i Gminy Skalbmierz zarządza, co następuje:
§1.
W celu określenia zasad i trybu postępowania oraz obowiązków komórek organizacyjnych Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu w zakresie udzielania zamówień, do których stosuje się ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, wprowadza się „Regulamin Udzielania Zamówień Publicznych o wartości szacunkowej przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 130 000 zł., w Urzędzie Miasta i Gminy w Skalbmierzu”, stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia.
§2.
Traci moc Zarządzenie Nr Or.0050.47.2019 Burmistrza Miasta i Gminy Skalbmierz z dnia 18 marca 2019 r. w sprawie ustalenia regulaminu ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej przekraczającej wyrażoną w złotych równowartości kwoty 30 000 euro, w Urzędzie Miasta i Gminy w Skalbmierzu.
§3.
1.Wykonanie niniejszego Zarządzenia powierza się Z-cy Burmistrza, Sekretarzowi Miasta i Gminy Skalbmierz oraz Kierownikom Referatów.
2. Pracownicy referatów Urzędu Miasta i Gminy potwierdzają własnoręcznym podpisem fakt zapoznania się z treścią niniejszego zarządzenia.
§4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega publikacji na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu.
Załącznik do Zarządzenia
Nr Or.0050.252.2021 z dnia
25 stycznia 2021 roku
REGULAMIN
ramowych procedur udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej równej lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 130 000 zł netto
I. PRZEPISY OGÓLNE
§ 1
Niniejszy Regulamin określa zasady i tryb udzielania zamówień publicznych w Urzędzie Miasta i Gminy Skalbmierz.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
II. CZYNNOŚCI PRZYGOTOWAWCZE
§ 3
§ 4
b) pod względem merytorycznym – Wnioskodawca.
Opis potrzeb i wymagań zawiera:
a) określenie przedmiotu zamówienia;
b) opis potrzeb Zamawiającego i cechy charakterystyczne dostaw, robót budowlanych lub usług, stanowiące przedmiot zamówienia;
c) minimalne wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia lub realizacji zamówienia, które muszą spełnić wszystkie oferty;
3) opis kryteriów oceny ofert, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert, a jeżeli przypisanie wag nie jest możliwe na etapie wszczęcia postępowania z obiektywnych przyczyn, Zamawiający wskazuje kryteria oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego.
Powyższe dokumenty, muszą zawierać informację o podziale zamówienia na części / dopuszczenie możliwości składania ofert częściowych – w przypadku braku podziału zamówienia na części – powody niedokonania podziału zamówienia na części – zg. z art. 91 ust. 2 Ustawy;
− dokumenty potwierdzające wartość szacunkowa zamówienia,
− szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na roboty budowlane lub usługi lub dostawy,
− dokumentację projektową w przypadku postępowania na roboty budowlane realizowanego w trybie wybuduj,
− program funkcjonalno – użytkowy w przypadku postępowania na roboty budowlane realizowanego w trybie zaprojektuj i wybuduj,
− specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót w przypadku postępowania na roboty budowlane w trybie wybuduj,
− kosztorys inwestorski sporządzany na etapie opracowania dokumentacji projektowej albo na podstawie planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, jeżeli przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 19 września 2020 - Prawo budowlane lub planowane koszy prac projektowych oraz planowane koszty robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, jeżeli przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 19 września 2020 - Prawo budowlane,
− przedmiar robót budowlanych,
III REALIZACJA POSTĘPOWANIA
§ 5
1. Komisję przetargową powołuje Burmistrz Miasta i Gminy, określając jej skład osobowy i wskazuje jej uprawnienia i kompetencje.
2. W skład komisji przetargowej wchodzą co najmniej 3 osoby spośród pracowników urzędu, w tym przewodniczącego i sekretarza.
3. Pracami komisji przetargowej kieruje przewodniczący komisji przetargowej, a w razie jego nieobecności zastępca przewodniczącego komisji.
4. Przewodniczący komisji przetargowej jest odpowiedzialny za prawidłowe, terminowe, zgodne z przepisami prawa, w tym niniejszego regulaminu, przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5. Do zadań przewodniczącego komisji przetargowej należy w szczególności:
1) organizowanie prac komisji, w tym wyznaczanie terminów posiedzeń oraz zapewnienie sprawnego przebiegu wykonywanych zadań,
2) odebranie od członków komisji oświadczeń w zakresie określonym w art.56 ust. 2 Pzp;
3) w uzasadnionych przypadkach wnioskowanie o odwołanie członków komisji i zmianę składu komisji;
4) podział prac pomiędzy członkami komisji i nadzorowanie ich wykonania;
5) informowanie kierownika zamawiającego o przebiegu prac komisji.
6. Do obowiązków członka komisji należy w szczególności:
1) uczestniczenie w posiedzeniach i pracach komisji;
2) złożenie stosownych oświadczeń zgonie z art.56 ust. 2 Pzp;
3) wykonywanie zadań wyznaczonych przez przewodniczącego komisji. 7. Do zadań sekretarza komisji, poza obowiązkami określonymi w ust. 3 należy w szczególności:
1) sporządzanie dokumentacji związanej z prowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności protokołu postępowania wraz z załącznikami,
2) kompletowanie i przechowywanie dokumentacji związanej z postępowaniem przez cały czas jego trwania,
3) zamieszczanie ogłoszenia o wszczęciu postępowania oraz ogłoszeń, których upublicznianie jest obowiązkiem określonym w Pzp, w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego oraz zamieszczanie ogłoszeń na stronie internetowej zamawiającego,
4)postępowanie oraz korespondencja z Wykonawcami prowadzona jest na platformie E-Zamawiający, pod adresem: https://skalbmierz.ezamawiajacy.pl lub https://miniportal.uzp.gov.pl/
4) zamieszczanie ogłoszenia o wszczęciu postępowania oraz ogłoszeń, których upublicznianie jest obowiązkiem określonym w Pzp, w Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnianych na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych lub przekazywanie ogłoszeń Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej w celu ich publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej,
8. Członkowie komisji przetargowej uczestniczą w pracach komisji osobiście.
9. Do składu osobowego Komisji przetargowej, każdorazowo powoływany jest Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy, pracownik merytorycznie właściwy ze względu na przedmiot zamówienia. Pracownik merytorycznie właściwy ze względu na przedmiot zamówienia kończy pracę w komisji z chwilą przedstawienia do Referatu zamówień publicznych raportu z przebiegu realizacji umowy – celem zamieszczenia powyższych informacji w Biuletynie Zamówień lub unieważnieniem postępowania.
IV. ZAWARCIE UMOWY O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
§ 6
V. EWIDENCJA, SPRAWOZDAWCZOŚĆ, ARCHIWIZACJA
§ 7
3. Umowy zawarte w trybie ustawy podlegają rejestracji w Rejestrze umów.
§ 8
§ 9
VI UMOWY
§ 10
1. Projektowane postanowienia umowy – przed zawarciem umowy z wykonawcą wymagają:
1)zaopiniowania przez radcę prawnego,
2)kontrasygnaty Skarbnika,
3)podpisu osoby odpowiedzialnej merytorycznie oraz jej bezpośredniego przełożonego.
Każda umowa zawarta z wykonawcą jest zgodna z zaakceptowanym uprzednio przez radcę prawnego wzorem projektowanych postanowień umowy lub wzorem umowy.
2. Umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego podpisuje Burmistrz Miasta i Gminy a pod jego nieobecność – Zastępca na podstawie właściwego pełnomocnictwa.
3. Umowy w sprawie zamówień publicznych zawierane są na czas oznaczony chyba, że Ustawa stanowi inaczej.
4. Umowy, o których mowa w ust. 1 sporządza osoba odpowiedzialna merytorycznie za realizację zamówienia.
5. Umowy, o których mowa w ust. 1 sporządzane są dla zamówień o wartości równej lub przekraczającej kwoty 130 000,00 zł netto – w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, jeden egzemplarz dla wykonawcy, drugi egzemplarz dla Skarbnika, trzeci egzemplarz stanowi załącznik do protokołu postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
6. Wykonanie umowy odbywa się zgodnie z postanowieniami umowy. Nadzór nad jej realizacją sprawuje pracownik właściwej komórki organizacyjnej. Do jego obowiązków należy w szczególności czuwanie nad prawidłowością realizacji umowy, sumowanie jednostek przedmiotu umowy w ramach 1 m-ca, roku oraz czasu obowiązywania umowy, odbiór umowy w tym weryfikacja wykonanego przedmiotu umowy, a także pisemne informowanie kierownika Zamawiającego o wszelkich niezgodnościach w realizacji umowy, w tym w szczególności podstawach do naliczenia kary umownej.
Załącznik nr 1
do regulaminu ramowych procedur
udzielania zamówień publicznych o wartości równej
lub przekraczającej wyrażoną w złotych równowartość kwoty 130 000 zł netto
Skalbmierz, …………………...
…………………………………………
Pieczęć Urzędu Miasta i Gminy
Znak sprawy………………………………………
WNIOSEK O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO
dot. realizacji zamówienia o wartości szacunkowej, wyrażonej w złotych,
równej lub przekraczającej 130 000 zł netto:
1. Nazwa przedmiotu zamówienia:
- dostawa:………………………………………………………………….
- usługa:…………………………………………………………………..
- robota budowlana:………………………………………………………
2. Termin realizacji zamówienia:……………………
3. Szacunkowa wartość zamówienia:
wartość netto:…………………………zł
wartość brutto:……………………… zł
4. Wartość zamówienia w przeliczeniu na euro wynosi:……………… euro.
5. Średni kurs złotego do euro służący do przeliczenia wartości zamówienia przyjęty został zgodnie …................................. .
6. Ustalenia wartości zamówienia dokonano w dniu………………………….
Określono na podstawie:…………………………………………………….
Imię i nazwisko osoby dokonującej ustalenia wartości zamówienia:
……………………………………………………………………………….
7. Wspólny słownik zamówień (CPV): │_._│_._│_._│_._│_.-kod wiodący
│_._│_._│_._│_._│_.-kod uzupełniający
│_._│_._│_._│_._│_.-kod uzupełniający
8. Osoby odpowiedzialne za realizacje przedmiotu zamówienia:
(imię i nazwisko)
(imię i nazwisko)
……………………………………………………
(podpis pracownika merytorycznego)
Data wpływu wniosku……………………………………………
Określenie bieżącej wartości w danej grupie zamówień……………………………………
………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………
(data i podpis podinspektora ds. zamówień publicznych)
Opiniuje pozytywnie/negatywnie
………………………………………………
(podpis Skarbnika Miasta i Gminy)
Wyrażam zgodę/Nie wyrażam zgody* na przygotowanie i przeprowadzenie procedury zamówienia publicznego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych.
…………………………………………..
(podpis Burmistrza Miasta i Gminy)
* niepotrzebne skreślić
Pliki do pobrania: