Na podstawie art. 10 i art. 17 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 217 ze zmianami), zarządzam co następuje:
§ 1
Zakładowy Plan Kont dla Budżetu Miasta i Gminy Skalbmierz określony w Załączniku Nr 3 doZarządzenia Nr Or.0050.123.2019 Burmistrza Miasta i Gminy Skalbmierz z dnia 15.11.2019 r. otrzymuje brzmienie:
Zakładowy Plan Kont dla Budżetu Miasta i Gminy Skalbmierz
Konta bilansowe::
- 133 Rachunek budżetu
- 134 Kredyty bankowe
- 135 Rachunek środków na niewygasające wydatki
- 140 Środki pieniężne w drodze
- 222 Rozliczenie dochodów budżetowych
- 223 Rozliczenie wydatków budżetowych
- 224 Rozrachunki budżetu
- 225 Rozliczenie niewygasających wydatków
- 240 Pozostałe rozrachunki
- 250 Należności finansowe
- 260 Zobowiązania finansowe
- 271 Rozliczenie VAT należnego z jednostkami organizacyjnymi
- 272 Rozliczenie VAT naliczonego z jednostkami organizacyjnymi
- 290 Odpisy aktualizujące należności
- 901 Dochody budżetu
- 902 Wydatki budżetu
- 903 Niewykonane wydatki
- 904 Niewygasające wydatki
- 909 Rozliczenia międzyokresowe
- 960 Skumulowane wyniki budżetu
- 961 Wynik wykonania budżetu
- 962 Wynik na pozostałych operacjach
- 968 Prywatyzacja
§ 2
Wprowadza się następujący sposób księgowania VAT w Budżecie Miasta i Gminy Skalbmierz:
Wn konto 224-20 Rozrachunki budżetu
Ma konto 272 — 01 Rozliczenie VAT należnego z jednostkami organizacyjnymi
§ 3
Zmianie ulega Zespół 3 i Zespół 7 kont, określony w Zakładowym planie kont dla Urzędu Miasta i Gminy w Skalbmierzu stanowiącym Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr Or.0050.123.2019 Burmistrza Miasta i Gminy Skalbmierz z dnia 15.11.2019 r. i otrzymuje brzmienie:
Zespół 3 — Materiały i towary
Zespół 7 — Przychody, dochody i koszty
- 720 Przychody z tytułu dochodów budżetowych
- 730 Sprzedaż towarów i wartość ich zakupu
- 750 Przychody finansowe
- 751 Koszty finansowe
- 760 Pozostałe przychody operacyjne
- 761 Pozostałe koszty operacyjne
§ 4
Urząd Miasta i Gminy w Skalbmierzu prowadzi obsługę zakupu i sprzedaży węgla. W celu prawidłowego ujęcia operacji gospodarczych dla potrzeb realizacji zadań z zakresu sprzedaży preferencyjnej węgla przez gminę w celu realizacji zadań na podstawie ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz. U.z 2022 poz. 2236) ustala się następujący sposób księgowania:
Ewidencja Urzędu
1. Faktura zakupu węgla:
Wn konto 330 Towary,
Ma konto 201 Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami (kwota netto);
Wn konto 225 Rozrachunki z budżetami,
Ma konto 201 Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami (kwota VAT).
2. Faktura sprzedaży węgla:
Wn konto 130 Rachunek bieżący jednostki
Ma konto 221 Należności z tytułu dochodów budżetowych (kwota netto);
Wn konto 221 Należności z tytułu dochodów budżetowych (przypis)
Ma konto 730 Sprzedaż towarów i wartość ich zakupu (kwota netto)
Wn konto 130 Rachunek bieżący jednostki
Ma konto 221-03 Należności z tytułu dochodów budżetowych (kwota VAT)
Wn konto 221-03 Należności z tytułu dochodów budżetowych (przypis VAT)
Ma konto 225 Rozrachunki z budżetami
- w celu ewidencji rozchodu węgla.
3. Faktura za dystrybucję węgla:
Wn konto 402 Usługi obce,
Ma konto 201 Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami (kwota netto);
Wn konto 225 Rozrachunki z budżetami
§ 5
Pozostałe zapisy w/w Zarządzenia nie ulegają zmianie.